Tutoring w naszej szkole

TUTORING W NASZEJ SZKOLE

Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym uczniom coś więcej niż tradycyjną edukację.

Nasi nauczyciele dążą do ciągłego rozwoju swoich podopiecznych, dlatego poszukują nowych form edukacji. Stąd wziął się pomysł wprowadzenia zajęć tutorskich. W zeszłym roku trzech nauczycieli (Pani Maria Kurzyca, Pani Magdalena Krajs, Pani Krystyna Piekarska) przeszło specjalistyczne szkolenia tutorskie i rozpoczęło pierwszą edycję tutoringu w naszej szkole, w której wzięło udział pięciu uczniów.

Z radością informujemy, że od stycznia rusza druga edycja!

W związku z tym, nasi wyszkoleni tutorzy, Pani Maria Kurzyca, Pani Magdalena Krajs oraz Pani Krystyna Piekarska zapraszają serdecznie zainteresowanych uczniów do podjęcia wyzwania tutoringu!

Kilka słów o tutoringu.

Tutoring to niezwykła metoda dydaktyczna, szczególnie skuteczna jeśli chodzi o rozwijanie potencjału uczniów oraz motywowanie ich do samodzielnej pracy. Polega ona na regularnych spotkaniach z uczniem (tzw. tutorialach), w ramach których podopieczni samodzielnie przygotowują/wykonują różne zadania, które są następnie omawiane z tutorem. Ta forma pracy niesie satysfakcję zarówno podopiecznym, jak i korzystającemu z niej nauczycielowi. Tutor (z łaciny – opiekun) to ktoś, kto potrafi pokierować rozwojem ucznia, trafnie rozpoznać potencjał człowieka, z którym pracuje, wspólnie wyznaczyć ścieżkę rozwoju naukowego, osobistego i społecznego, uważnie podchodzić do wyników jego prac, zmotywować do długotrwałej współpracy i znajdować w niej obopólną radość. Tutor daje to, czego zwykle nie mogą zapewnić masowe systemy edukacji: skupienie się na konkretnym podopiecznym i możliwość dostosowania ścieżki edukacyjnej do jego specyficznej sytuacji. Tutoring może być także znakomitą metodą rozwijającą talenty i zainteresowania uczniów, pomagającą odnaleźć im swoją ścieżkę rozwoju osobistego i edukacyjnego.

Tutoring to coś więcej niż przekazanie i weryfikacja wiedzy. Tutor potrafi pójść krok dalej: uczyć samodzielnego myślenia, budowania opinii opartych na wiedzy i publicznej ich obrony. Tutoriale są często wydarzeniami, w których dzieje się prawdziwa edukacja. To czas smakowania zdobytej wiedzy, niespiesznych poszukiwań, snucia refleksji, odnajdywania połączeń między ideami i faktami, szukania praktycznych zastosowań naukowych odkryć. W czasach pośpiechu i edukacji, która gubi swój sens, to prawdziwa oaza i ratunek dla ucznia, nauczyciela, dla szkoły. Mocną stroną tutoringu jest również jego dydaktyczna skuteczność i długotrwałość efektów.