Swoją obecnością zaszczycili nas:
- Zastępca Prezydenta Miasta Bielska-Białej – Piotr Kucia,
- Przedstawiciele Wydziału Edukacji i Sportu – Elżbieta Milewska oraz Marcin Mędrek,
- Wizytator bielskiej Delegatury Kuratorium Oświaty w Katowicach – Monika Mrzyk.
Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonali sami uczniowie. Tym razem jest to pracownia symulacji procesów automatyki. To już piąta pracownia, która powstała w ostatnim czasie na potrzeby kształcenia w zawodach technik automatyk i technik robotyk. Z uwagi na dynamiczny rozwój Przemysłu 4.0 w/w zawody są niezwykle cenne i poszukiwane na obecnym rynku pracy. Są to także kierunki dla osób zainteresowanych łączeniem wiedzy z zakresu elektryki, elektroniki, mechatroniki i informatyki.
Warto podkreślić, że pracownia została wyposażona w urządzenia i oprogramowanie wykorzystywane na co dzień w przemyśle związanym z branżą automatyki i robotyki. Jest to 12 stanowisk dydaktycznych. Każde z nich cechuje się odrębnymi parametrami technicznymi i kształtuje inne umiejętności wśród uczniów. Uczniowie korzystający ze stanowisk nabywają praktyczne umiejętności w zakresie montażu układów automatyki oraz programowania układów automatyki. Umiejętności te rozwijane są w zakresie budowy i obsługi układów pomiarowych najczęściej spotykanych w przemyśle parametrów fizycznych jak: pomiary i regulacja temperatury, pomiary i regulacja ciśnienia, pomiary i regulacja przepływu oraz poziomu cieczy. W pracowni znajdują się również stanowiska wyposażone w system do porcjowania materiałów sypkich, manipulator dwuosiowy, oraz serwomechanizm położenia. W stanowiskach do procesu regulacji zastosowane zostały przemysłowe falowniki, regulatory PID, sterowniki PLC. Wyposażenie pracowni zapewnia wsparcie procesu dydaktycznego umożliwiające kompleksowe przygotowanie młodzieży do egzaminów zawodowych i pracy w Przemyśle 4.0.
Koszty kompleksowego remontu pracowni zostały sfinansowane w całości z kasy miasta, zaś zakup wyposażenia sfinansowano z Funduszy Europejskich, dzięki uczestnictwu szkoły w projekcie „Nowe perspektywy zawodowe”.